EN Konferencja Edukacja

Conference Programme

The detailed conference programme => PDF.

P R O G R A MME

 of Online International Scientific Conference „Education in the Age of the Pandemic”

HONORARY PATRONAGE
His Magnificence the Rector of Kazimierz Pulaski University of Technology and Humanities in Radom
prof. dr hab. Sławomir Bukowski

Radom, November 18-19, 2021

 

DETAILED AGENDA

18 November 2021 (Thursday)

11 a.m. – 1 p.m. (CET)                  Plenary session

1 p.m. – 1.30 p.m. (CET)              Break

1.30 p.m. – 4 p.m. (CET)        Session in sections (sections 1 and 2)

1100 – 1300   CET

OPENING OF THE CONFERENCE

Rector of Kazimierz Pulaski University of Technology and Humanities prof. dr hab. Sławomir Bukowski.

Dean of the Faculty of Philology and Pedagogy prof. dr hab. Dariusz Trześniowski and Vice-Dean of the Faculty of Philology and Pedagogy dr Agata Buda.

PLENARY SESSION

Session chair: dr hab. Anna Zamkowska, dr Agata Buda

  1. Paul Babie, Covid-19 and Legal Education in Australia
  2. Jean Murray, Teacher education being taught online during the pandemic times
  3. Charles J. Russo, The impact of COVID-19 on K-12 Education in the United States
  4. dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM, Czy da się budować ważne relacje w edukacji zdalnej? Is it possible to build important relationships in distant education?

1.30 p.m. – 4 p.m. (CET),  SECTION PROCEEDINGS

 

SECTION 1: INTERNATIONAL PERSPECTIVE OF EDUCATIONAL CHALLENGES DURING THE PANDEMIC (Section in English)

Session chair: dr hab. Anna Zamkowska, dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot

  1. doc Susana Amante, The SGC2 Project: the experience of going global from home through COIL (Collaborative Online International Learning) partnerships during the COVID-19 pandemic
  2. Vanja Slavuj, Prof. Božidar Kovačić, A teacher’s view of organising university-level informatics classes in the era of a pandemic: Challenges detected and lessons learned
  3. Senior lecturer Kateřina Dvořáková, Learning Environment and Technology as Key Factors Influencing Behavioural Engagement in Contingency Online Learning
  4. D. Petr Brozka, Experience the landscape – Distance learning solutions in Art education course of study
  5. dr Maria Gagacka, Assisting ministrants – selected aspects of supporting teachers and head teachers
  6. MBA Aneta Montano, dr Andrzej Gołębiowski, prof. WSH, Servant Leadership in youth education from the perspective of labor market needs in 2030
  7. Eliza Avdiu, Practical methods for science subjects used in distant education in Austria in comparison to the Republic of Kosovo.

 

SECTION 2: ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ WYŻSZYCH W WARUNKACH PANDEMII (Section in Polish)/ Organisation of HEIs work in the pandemic settings

Session chair: dr hab. Wojciech Walat, dr Justyna Bojanowicz

  1. dr hab. Wojciech Walat, E-chałupnictwo powodem rozchwiania kultury akademickiej w okresie pandemii COVID-19
  2. dr Jolanta Walas-Trębacz, dr Joanna Krzyżak, Dylematy zdalnego studiowania podczas pandemii z perspektywy studenta Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
  3. dr Katarzyna Nowak, Stres, radzenie sobie z nim oraz poczucie wypalenia zawodowego nauczycieli w drugim etapie epidemii COVID-2 w Polsce.
  4. dr Cecylia Langier, Zajęcia on-line podczas edukacji zdalnej w opinii studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
  5. dr Marlena Duda, Nasilenie depresyjności wśród studentów a ich zasoby zdrowotne w okresie pandemii
  6. dr Katarzyna Tomaszek, Poczucie stresu akademickiego i syndrom wypalenia studentów w dobie pandemii Covid 19 – analiza porównawcza
  7. dr Justyna Bojanowicz, Zdalna forma rozwijania kompetencji społecznych w kształceniu akademickim – trudności i ograniczenia

 

November 19 2021 (Friday)

10 a.m. – 12 a.m. (CET)   Session in sections (sections 3 and 4)

 

10 a.m. – 12 a.m. (CET),  SECTION PROCEEDINGS

SECTION 3: HOLISTYCZNA ANALIZA DOŚWIADCZEŃ EDUKACJI ZDALNEJ/ Holistic Analysis of Distance Education Experience

Session chair: prof. Aleksander Piecuch, dr Monika Mazur-Mitrowska

  1. Aleksander Piecuch, dr Katarzyna Garwol, Efektywność studiów zdalnych z perspektywy nauczyciela akademickiego
  2. dr Emilia Musiał, Najważniejsze doświadczenia „przymusowej” edukacji zdalnej
  3. dr hab. prof. UJK Władimir Pasicznik, Organizacja pracy szkół na Ukrainie w warunkach pandemii
  4. dr Monika Mazur-Mitrowska, Aksjologiczny kontekst wyborów edukacyjno-zawodowych młodzieży kończącej szkoły ponadpodstawowe o profilu technicznym na podstawie badań własnych w okresie pandemii
  5. mgr Katarzyna Śliż, Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji zdalnej.
  6. mgr Karolina Szczęsna, Znajomość przez nauczycieli narzędzi wykorzystywanych w pracy zdalnej w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
  7. dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna wobec wyzwań czasu pandemii z perspektywy kształcenia przyszłych nauczycieli
  8. mgr Miroslava Ivanová, Teaching the subject music theory in art school during a pandemic – an authentic experience of the author

 

SECTION 4: PSYCHOSPOŁECZNA SYTUACJA UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I RODZICÓW W CZASIE EDUKACJI ZDALNEJ/ Psychosocial situation of students, teachers and parents at the time of distance education

Session chair: dr hab. Elżbieta Sałata, dr Wojciech Marcin Czerski

  1. dr hab. Beata Szabała, Sytuacja uczniów z niepełnosprawnością w czasie edukacji zdalnej – przegląd wybranych opracowań
  2. mgr Małgorzata Grabowska, Obraz psychiki młodzieży z niedostosowaniem społecznym w dobie pandemii z wykorzystaniem testu drzewa Ch. Studium przypadków.
  3. dr Monika Węglarz-Masłowska, Sposoby radzenia sobie ze stresem przez pedagogów specjalnych w czasie pandemii
  4. dr Wojciech Marcin Czerski, Uzależnienie od Facebooka jednym z kosztów kształcenia zdalnego
  5. dr Tomasz Prauzner, Obserwacja aktywności bioelektrycznej mózgu, jako wskaźnik kreatywności dydaktycznej w kształceniu politechnicznym.
  6. dr Aleksandra Kruszewska, mgr Marta Huras, Powrót dzieci klas młodszych do szkoły po lockdownie (w opinii rodziców)
  7. dr hab. Elżbieta Sałata, dr hab. Anna Zamkowska, Poziom kompetencji informatycznych uczniów różnych typów szkół w procesie edukacji zdalnej
  8. dr Kinga Łagowska, Strategie radzenia sobie z emocjami w czasie pandemii u rodziców i nauczycieli
  9. dr Dagmara Kowalik, Wykorzystanie platformy Ms Teams w nauczaniu zdalnym – przykład dobrych praktyk
  10. Ing., PhD. Melánia Feszterová, Odpady ako inovatívna edukačná téma počas pandémie vo vyučovacom predmete chémia pre žiakov 7. roč. základnej školy
  11. Miroslav Šebo, PhD. : Vzdelávanie počas pandémie na KTIT PF UKF v Nitre.
  12. Erik Krajinčák: Komparácia vyučovacích metód počas dištančného a prezenčného vyučovania na stredných školách v Nitrianskom kraji.
  13. PaedDr. Jana Depešová, PhD.: Skúsenosti s dištančným vzdelávaním počas pandémie covid na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre
  14. doc. Ladislav Rudolf: Vzdělávání a hodnocení znalostí studentů v době pandemie